Turvavarustus Siin on 75 toodet.

KASULIK TEADA TURVAVARUSTUSEST

Standardid ja turvatestid Kõik müüdavad turvaseadmed peavad olema varustatud märkega ECE R44/03 või ECE R44/04, mis tähendab seda, et turvavarustus vastab Euroopa turvanõuete standardile. Turvaistmetele märgitud ECE R44/04 on Euroopa turvanõuete standard. Laste turvaistmed on testitud testnukkudega kokkupõrgetes ee...

KASULIK TEADA TURVAVARUSTUSEST

Standardid ja turvatestid Kõik müüdavad turvaseadmed peavad olema varustatud märkega ECE R44/03 või ECE R44/04, mis tähendab seda, et turvavarustus vastab Euroopa turvanõuete standardile. Turvaistmetele märgitud ECE R44/04 on Euroopa turvanõuete standard. Laste turvaistmed on testitud testnukkudega kokkupõrgetes eest ning tagant kiirusel 50 km/h ning kasutatakse mõõteinstrumente, et teada saada, kui hästi turvaiste kaitses testnukku.

Tänaseks päevaks peavad kõik laste turvaseadmed Euroopas vastama standarditele ECE R44/03 või ECE R44/04. 

Vigastuse tõsidus liiklusõnnetuses sõltub paljudest faktoritest.

Kiirus, kokkupõrke objekt (auto, puu, kaljupind jne) ja kokkupõrke suund on siin kesksed faktorid. Paljud eluohtlikud õnnetused juhtuvad suurematel kiirustel kui 50km/h ning lisaks laupkokkupõrkele, mida testi takse ECE standardile vastavuse määramisel, on oluline ka tulemus külgkokkupõrke korral. Siin tulevad mängu turvatestid. Üks olulisemaid sõltumatuid organisatsioone Euroopas, kes viib läbi reaalselt kokkupõrketeste ja testib erinevaid turvatoole samadel ning karmimatel tingimustel, on Saksa autoklubi ADAC.

ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) on Saksa autoklubi, mis korraldab muuhulgas kaks korda aastas laste turvaistmetele teste. Testid viiakse läbi umbes 50% karmimates tingimustes kui ECE R044/04 ja kriteeriumid hindamisel on rangemad (erinevalt ECE standardist testi takse ka külgkokkupõrke mõju ning kokkupõrketestid tehakse suurematel kiirustel ). Spetsiaalses laboratooriumis mängitakse läbi avariiolukord ning hinnatakse kahju suurust autole.

Samuti hinnatakse kahju, mis kokkupõrkes tekiks autos viibijaile. Kokkupõrketestides asendatakse inimesed spetsiaalsete nukkudega, millel on palju spetsiaalseid sensoreid mõju mõõtmiseks. Neist testides annavad kokkupõrketestid 50% koguhindest ning kasutajasõbralikkus, mugavus, kasutusjuhendid, paigaldusmeetodid jne, ülejäänud 50%. Testid sisaldavad laup- ja külgkokkupõrkeid. See on äärmiselt oluline, kuna ka külgkokkupõrke puhul saavad lapsed tihti peale väga raskeid vigastusi (38,5% eluohtlikest autoavariidest).

Paljudki teised tarbijaorganisatsioonid saavad oma algandmed ADAC kokkupõrketestidest ning annavad oma hinnangu juurde kasutusmugavuse ja muude näitajate koha pealt. Vaadates turvatestide tulemusi, on oluline jälgida just turvalisuse poolt. Kasutamismugavus, katte eemaldamise mugavus jne on küll olulised, kuid turvalisuse kõrval teisejärgulised. Suurem enamus Euroopas müüdavatest turvaistmetest osalevad ADAC turvatestides.

Rohkem